Apollo tidigarelägger resorna till Egypten

Efter UDs beslut idag om att helt lyfta på avrådan från resor till Egypten,  tidigarelägger Apollo nu sina resor till Hurghada ytterligare. Den 2 april lyfter det första planet med resenärer till Egypten från Arlanda. Som tidigare meddelats går den första resan från Göteborg till Hurghada den 18 april.

- Det är en väldig glad nyhet att vi kan tidigarelägga resorna till Egypten ytterligare. Både för resenärernas och Egyptens skull. Turismen står för en betydande del av landets ekonomi och svenskarna har verkligen tagit Egypten till sig som resmål, säger Kajsa Moström, informationschef på Apollo.

De kunder som bokat om sin egyptenresa till ett annat resmål erbjuds att boka om till Egypten igen utan kostand samt behålla den ombokningsrabatt som de erbjöds i samaband med den första ombokningen.

Till en början öppnas resorna till Hurghada upp:

Den 2 april avgår det första flyget från Arlanda till Hurghada. Det blir avresa varje vecka.
Den 18 april, kan man flyga från Göteborg, Landvetter till Hurghada. Avresa varje vecka

För mer information kontakta: Kajsa Moström, informationschef Apollo, tel: 08-673 85 03, 070-672 32 00

Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo i Sverige, Norge och Danmark även flygbolaget Novair, Golf Plaisir i Sverigen och Falk Lauritsen i Danmark.. Kuoni Scandinavia har närmare 1000 medarbetare och totalt 1 miljon resenärer till resmål i hela världen.
www.apollo.se

• PR, kommunikation