Apollo upprepar surfsuccé: Vågor för alla på Lanzarote

Apollos surfresa till Fuerteventura i våras blev en succé. Nu kommer uppföljaren. Tillsammans med Surfers Paradise arrangerar Apollo en surfresa till Lanzarote den 7-14 november. Med på resan följer två erfarna surfinstruktörer som tar dig till de bästa vågorna. Det finns plats för såväl erfarna surfare som nybörjare.

Apollo erbjuder en lång rad aktiva resor. Allt från Yoga i Indien, ridning i Tunisien, till hälsoresor till Thailand. I höst erbjuder Apollo alla surfsugna resenärer en hel vecka på vågorna.

-Våra aktiva resor har blivit mycket populära. Den förra surfresan såldes slut snabbt. Därför kör vi nu en favorit i repris, men byter Fuerteventura mot Lanzarote. Lanzarote är känd bland hängivna surfare för fantastiska vågor under vinterhalvåret. Det finns vågor som passar alla, oavsett om du är nybörjare eller erfaren surfare, säger Kajsa Moström, informationschef på Apollo.

Sandstränder som Playa de Famara ger utmärkta förhållanden för den som vill lära sig grunderna i surfing. Som nybörjare går du i surfskola varje förmiddag (4 timmar). Brädorna är anpassade för nybörjare och instruktörerna lär dig surfa på ett enkelt och roligt sätt. I La Santa går det att hitta Europas kanske bästa vågor för den erfarne surfaren. Surfers Paradise instruktörer ser till att du hittar de bästa vågorna.

Avresa: 7 november 2008 från Göteborg, Stockholm eller Köpenhamn. Antalet platser är begränsade.

Pris: från 7 348 kronor per person inklusive flyg, boende i lägenhetshotell (Hotell Florida), frukost, transfer, surflektioner (6 dagar) och surfutrustning.

Resan arrangeras i samarbete med Surfers Paradise i Varberg.

Mer detaljerad information finns på: http://www.apollo.se/Apollo+Grupp/Surfcamp+Lanzarote.htm

Kajsa Moström, informationschef Apollo, tel: 070-672 32 00, mail: kajsa.mostrom@apollo.se.

Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet med mer än 1600 hotell på 48 destinationer i 28 länder. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo i Sverige, Norge och Danmark även flygbolaget Novair, Golf Plaisir i Sverige, Falk Lauritsen i Danmark och Reisetorget.no i Norge. Kuoni Scandinavia har närmare 1000 medarbetare och totalt 1 miljon resenärer till resmål i hela världen.