Apollos gäster i Sharm el Sheik reser hem idag

Idag påbörjar hemresorna för alla Apollos gäster som befunnit sig i Sharm el Sheik. 334 av gästerna reser hem på sin ordinarie hemresa. Vi ordnar tidigare hemresa för 536 passagerare. När dagens flyg lämnat Sharm el Sheik har vi inga gäster kvar på destinationen.

Idag påbörjar alla svenska gäster som befunnit sig i Sharm el Sheik sina hemresor. En del reser hem med sina ordinarie flyg, medan majoriteten flyger hem tidigare än beräknas. De gäster som reser hem i förtid får ersättning för den del av semestern som inte kunnat utnyttjas.

Stämningen på alla destinationer dvs Sharm el Sheik, Hurghada och Marsa Alam där Apollo har gäster kvar är lugn rapporterar vår destinationspersonal. Majoriteten av gästerna vill inte resa hem i förtid.

Följande flyg ska ankomma från Sharm el Sheik  idag:
Arlanda
går som planerat, beräknad ankomst 20:40, 119 passagerare
Göteborg går som planerat med beräknad ankomst 19:30, 110 passagerare
Malmö går som planerat med beräknad ankomst 18:05, 94 passagerare
Köpenhamn går som planerat med beräknad ankomst 18:15, 94 passagerare

Arlanda som hade planerad hemresa den 5/2 är flyttad till idag istället och har beräknad ankomst 18:00 till Arlanda. På detta flyg är det 183 passagerare som alltså skulle åkt hem på lördag egentligen.

Köpenhamn med planerad hemresa den 6/2 kommer även den att gå hem idag istället och har beräknad ankomst 19:05. På detta flyg är det 184 passagerare som alltså skulle hem på söndag egentligen.

Vi har ett extraflyg som kommer gå från Sharm el Sheik till Arlanda och sedan till Malmö med beräknad ankomst till Arlanda 20:30 och ankomst Malmö 22:15.

Totalt 169 passagerare ombord på denna flight. Med på detta extraflyg har vi de som har hemresa senare än idag på ovan flyg.

Kajsa Moström, informationschef Apollo, tel: 08-673 86 03

Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo i Sverige, Norge och Danmark även flygbolaget Novair, Golf Plaisir i Sverigen och Falk Lauritsen i Danmark.. Kuoni Scandinavia har närmare 1000 medarbetare och totalt 1 miljon resenärer till resmål i hela världen.

• Resor