Golfstore Travel blir en del av Golf Plaisir

Från och med den 1 maj blev Golfstore Travel en del av Golf Plaisir. Golf Plaisir är Nordens största arrangör av golfresor med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Golfstore är Skandinaviens största inköps- organisation för golfbutiker med 114 anslutna butiker i Sverige. Golfstore har ytterligare butiker i Norge och Danmark. Grunden i affären är att ge de Golfstoreanslutna tränarna ett ökat utbud och konkurrenskraftiga priser på klubb- och proresor. För Golf Plaisir är det ett viktigt steg i att ytterligare förstärka positionen som ledande arrangör inom prorese-segmentet.

Långsiktigt strategiskt beslut!
Proresor är en växande marknad och Golfstores skandinaviska etablering med butiker/pros i Sverige, Danmark och Norge är en viktig marknad för Golf Plaisir. Tillsammans blir vi i särklass störst på proresor och storleken blir viktigare och viktigare inom resebranchen. Det krävs volym för att kunna garantera flyg och få bästa möjliga priser och starttider. Kunnig personal är a och o för en expansion och genom förvärvet av Golfstore Travel får vi även kompetent personal som kommer att vara en viktig del i att behålla befintliga Golfstorekunder och etablera nya, säger Peter Browall VD Golf Plaisir.

Tillsammans blir vi starkare!
Styrelsen och den verkställande ledningen för Golfstore står till 100 % bakom beslutet att fusionera GS Travels verksamhet med Golf Plaisir och är övertygade om att detta är den bästa vägen framåt för Golfstore och dess medlemmar.
- Två starka samarbetspartners ger ännu bättre konkurrenskraft!- Att göra resor med medlemmar stärker klubbkänslan och bygger relationer som på sikt ökar den enskilde Golfstoreprons förtjänster, säger Lars Thonning, VD Golfstore

För mer information vänligen kontakta;
Peter Browall 0733-000040peter.browall@golfplaisir.se
Lars Thonning 040-429500lars.thonning@golfstore.se