Nu är sommaren 2011 med Apollo här Nytt: direktflyg från Kalmar till Rhodos

För första gången erbjuder Apollo nästa sommar direktflyg från Ronneby till ett av sommarens hetaste chartermål.

Till Rhodos blir det sammanlagt sex avgångar på torsdagarna den 30 juni, den 7, 14, 21 och 28 juli samt den 4 augusti.

– Det är härligt att nu kunna erbjuda kalmarborna direktförbindelse med Rhodos, en av svenskarnas eviga sommarfavoriter, säger Pernilla Enkler, informatör på Apollo. Efterfrågan har visat sig vara mycket stor och vi är glada att kunna flyga direkt från Kalmar hela sommaren och hoppas kunna erbjuda än fler avgångar till kommande säsonger.

Pernilla Enkler, informatör på Apollo
Pernilla.enkler@apollo.se

Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo i Sverige, Norge, Finland och Danmark även flygbolaget Novair, Golf Plaisir i Sverige och Falk Lauritsen i Danmark. Kuoni Scandinavia har närmare 1000 medarbetare och totalt 1 miljon resenärer till resmål i hela världen.

• PR, kommunikation

• Kalmar