Nu är sommaren 2011 med Apollo här Nytt: direktflyg från Luleå till Turkiet

Nästa sommar erbjuder Apollo fler direktflyg från Luleå till sommarens chartermål. Årets nyhet är åtta avgångar direkt till Turkiet, från 16 april till 4 juni. Landet som bjuder på kryddiga matupplevelser, basarbesök och lata dagar vid havet till låga priser är svenskarnas raket-resmål.

– Det är härligt att kunna erbjuda luleborna direktförbindelse med en av svenskarna absoluta sommarfavoriter, säger Pernilla Enkler, informatör på Apollo. Vi har förstått att efterfrågan är stor.

De semesterorter som resenärerna når genom de här direktflygen är Alanya, Atalaya, Belek och Side. Avgångsdatum är lördagarna 16, 23 och 30 april; 7, 14, 21 och 28 maj samt 4 juni.

Förutom till Turkiet erbjuder Apollo nästa sommar fortsatt direktflyg även till Bulgarien, fyra avgångar, söndagarna den 15, 22 och 29 maj samt 5 juni, med resmålen Sunny Beach och Nessebar.

Därtill direktflyg till Kreta. Hit flyger Apollo i två omgångar, på lördagar den 14, 21 och 28 maj samt 4 och 11 juni och sedan 20 och 27 augusti; 3, 10, 17 och 24 september samt 1 oktober, sammanlagt 12 avgångar.

Pernilla Enkler, informatör på Apollo
Pernilla.enkler@apollo.se

Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo i Sverige, Norge, Finland och Danmark även flygbolaget Novair, Golf Plaisir i Sverige och Falk Lauritsen i Danmark. Kuoni Scandinavia har närmare 1000 medarbetare och totalt 1 miljon resenärer till resmål i hela världen.

• PR, kommunikation

• Luleå