Stor efterfrågan på charmiga hotell -ny hotellkategori hos Apollo

Hotellen är en allt viktigare del av reseupplevelsen. Apollo har ett stort urval av små, mysiga och ofta familjedrivna hotell. Ofta med många återvändande kunder. Nu har Apollos kunder korat de mest populära och samlat dem i kategorin Charmiga hotell.

Kriterierna för urvalet är att hotellet har en hög kundnöjdhet, många återkommande gäster samt en personlig atmosfär. Att samla dessa populära hotell i en kategori underlättar för kunderna att på ett enkelt sätt hitta godbitarna det stora hotellprogrammet.

Det är många som uppskattar en personlig atmosfär och charm mer än ett stort resort med många faciliteter. En bra hotellupplevelse behöver inte förknippas med hög kategorisering eller lyxiga faciliteter.

- Ofta är det just atmosfären eller en fantastisk havsutsikt som ger hög charmfaktor, det vi kallar den ”nya lyxen”. När märkesvaror och vardagslyx blir mer tillgängligt söker vi nu en annan typ av lyx. Det kan vara personlig service eller känslan av att du nästan kan ta på vågorna från din balkong, säger Kajsa Moström, informationschef på Apollo.

Denna typ av hotell finns det speciellt många av i Grekland och Kroatien men kategorin Charmiga hotell även på andra resmål.

Detta är topplistan över de 10 charmiga hotell som får högst betyg av tidigare kunder. Flera av hotellen har också vunnit guld i Customer Choice Award – en utmärkelse som Apollo ger till de hotell som fått högst kundnöjdhet. Totalt finns idag 63 hotell som får kalla sig chamiga.
1. Revekka– Platanias/Kreta
2. Dream Island – Tilos
3. Alkyon- Lekfas
4. Mouikis– Kefalonia
5. San Lorenzo Village – Kefalonia
6. Magdas– Parga
7. Astron Princess – Karpathos
8. Nireus– Symi
9. Almyra Village – Karpathos
10. Orion– Rhodos

Revecca –Platanias på Kreta
Revecca är det första lägenhetshotellet som byggdes i Platanias och det har verkligen sin charm. Här är ingen lägenhet den andra lik, var och en har sin egen stil. Hotellet ligger i en blommande hage i lugna områden men det är inte långt till shopping, barer och restauranger. Revecca har fått kundnöjdhet 9,8 av 10 och har därför fått Customer Choice guld utmärkelser av våra tidigare gäster.

Dream Island – Tilos
Välkommen till en idyll på Tilos. På Dream Island får du grekisk charm och havet som närmaste granne. De frodiga omgivningarna ger dig snabb semesterkänsla och du kommer helt enkelt att få en utmärkt semester i charmerande Liviada.

Alkyon – Lefkas
Detta är ett hemtrevligt hotell där vacker natur och kort väg till stranden är några av de viktigaste ingredienserna. Mottagandet på hotellet är lika varmt som solen – du blir snabbt bekant med ägarinnan och servicen ges alltid med ett varmt leende. Här trivs både stora och små.