Succé för Maratonpodden – Apollo i nytt samarbete med Petra Månström

Vem vågar dejta en välkänd löpare? Hur känns det i kroppen när man har mjölksyra överallt? Och varför springer man som bäst när man är nykär? Det och mycket, mycket mer kommer upp på tapeten när Malin Ewerlöf gästar Petra Månström i det allra första avsnittet av Maratonpodden.

Podcasten, som produceras i samarbete med Apollo, handlar om uthållighetssporter som löpning, cykling, triathlon, längdskidåkning med mera.  I det första avsnittet av Maratonpodden berättar Lisa Nordén, som under vinterhalvåret bor och tränar på Apollos träningshotell Playitas på Fuerteventura, om varför hon valt Playitas som bas för sin träning.

Några av gästerna som dyker upp under premiärsäsongen är åsiktsmaskinen och välmeriterade triathleten Jonas Colting samt Emma Eklund, passionerad löpare, tvåa i Biggest Looser 2013 och den kvinna i den svenska versionen av programmet som gått ner mest i vikt.  Markus Torgeby som valde att kliva av ekorrhjulet för att bosätta sig i en jämtländsk kåta för att löpträna och hitta sig själv är en annan gäst liksom Rune Larsson, av många kallad den svenska långlöpningens fader.

Intresset för träningsresor har vuxit kraftigt de senaste åren. Det anses av många vara en av de största resetrenderna just nu.  Apollo har sedan lanseringen av flaggskeppet bland träningshotell, Playitas på Fuerteventura 2009, tagit en ledande position inom träningsresor.  Under 2013 lanserades sju nya träningshotell och fler läggs till programmet under året.

- Samarbetet med Petra Månström är ytterligare ett led i vårt arbete med att inleda långsiktiga samarbeten med trovärdiga partners på träningsområdet. Vi är officiell leverantör till SOK av träningsläger. Lisa Nordén bor och tränar på Playitas, vi har en rad samarbeten med namnkunniga och professionella instruktörer, säger Kajsa Moström, informationschef på Apollo

De senaste åren har podcastformatet fått allt större genomslag och mycket av programformens popularitet ligger i lättilgängligheten – du kan lyssna när det passar dig – och att programlängden tillåter gästerna att bli personliga och får prata till punkt utan besvärande reklamavbrott.

Petra Månström är journalist på Svenska Dagbladet och driver sedan 2009 den populära Maratonbloggen, http://blog.svd.se/maratonbloggen.

Lyssna på Maratonpodden via iTunes: https://itunes.apple.com/se/podcast/maratonpodden/id795661307?mt=2

Lyssna på Maratonpooden via Libsyn: http://maratonpodden.libsyn.com/

Kontaktuppgifter: