Vinterns resor 2014/2015 är släppta till försäljning

Apollo släpper sina vinterresor 2014/2015 till försäljning tidigare än vanligt i år. Sedan en vecka tillbaka går det att boka resor till flera av den här vinterns stora försäljningssuccéer. Gran Canaria, Fuerteventura, Kuba och Mexico är redan nu möjliga att boka för den som vill försäkra sig om en plats i solen den kommande vintern.

Researrangören Apollo har några veckor tidigare än normalt släppt stora delar av den kommande vinterns favoritresmål till försäljning. Det betyder att hälften av resorna inför den kommande vintern redan är bokningsbara. Trycket på försäljningen av resor till framför allt höstlov samt jul och nyår har i år varit rekordstort. Apollo förväntar sig samma mönster inför den kommande vintern.

- Vi vet att det finns en efterfrågan på att boka tidigt. Ska man fira en högtidsdag eller försäkra sig om att få just den lägenhet eller rummet på ett visst hotell ett visst datum behöver man vara ute i god tid, säger Kajsa Moström.

Trycket på att boka resor till den olympiska träningsresorten Playitas på Fuerteventura kommer att vara extra högt 2014 då Sveriges Olympiska Kommitté kommer att börja förlägga olika typer av träningsläger för blivande Rio-olympier på Playitas under 2014.

Resterande resor och nyheter för vinter 2014/2015 kommer att släppas till försäljning med start i januari.

Apollo är Sveriges tredje största researrangör. Apollo är ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Apollo tillhör Kuoni Nordic och där ingår förutom Apollo i Sverige, Norge, Danmark och Finland även flygbolaget Novair. Falk Lauritsen, Golf Plaisir, Lime Travel och Krone Golf. Aktivitesanläggningen Playitas på Fuerteventura tillhör också den nordiska delen av koncernen.  Kuoni Nordic har närmare 1000 medarbetare och totalt 1 miljon resenärer till resmål i hela världen.