Apotek Hjärtat först ut med mobil plånbok för apotekskunder

Apotek Hjärtat tar ytterligare ett steg för att förenkla för kunderna. Genom ett nytt avtal med Seamless om betalappen SEQR, kan Apotek Hjärtats kunder inom kort betala hos oss med hjälp av sin smarta telefon. Enkelt, snabbt och säkert.

Den mobila plånboken kommer att bli verklighet i Apotek Hjärtats över 300 apotek redan under våren. Moderna betallösningar banar också väg för Apotek Hjärtats e-handel som lanseras vid halvårsskiftet 2014 och där du ska kunna handla läkemedel och andra apoteksprodukter lika smidigt – oavsett om du använder dator, surfplatta eller mobiltelefon.

Tekniken i SEQR-lösningen ger också möjlighet att ansluta Klubb Hjärtat för att samla bonuspoäng eller riktade erbjudanden till de cirka 1,2 miljoner medlemmarna.

Så fungerar den mobila plånboken
Med hjälp av SEQR-appen scannar kunden med sin smartphone en QR-kod i kassan och godkänner med sin personliga kod. Ingen information skickas mellan mobilen och kassan vilket gör säkerheten vid betalning med SEQR högre än vid betalning med kort eller kontanter.

Leverantör av SEQR är Seamless, en av världens ledande inom betalsystem för mobiltelefoner. Andra köpställen där kunder kan handla med SEQR i Sverige är till exempel  Hemköp, Willys, Tempo, McDonald’s och Ur&Penn. Genom SEQR-appen kan användarna också ta del av erbjudanden, spara kvitton digitalt och ge en gåva till välgörenhet.

För mer information, kontakta:
Presschef Erika Burlin Hellman, telefon 0705-19 49 80, erika.burlin.hellman@apotekhjartat.se

• seqr
  • apotekskunder

Apotek Hjärtat vill ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom ett personligt bemötande, ett brett sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat är Sveriges största privata apoteksaktör med över 300 apotek runt om i landet. Omsättningen är cirka 9 miljarder kronor.