Apotek Hjärtat öppnar nytt apotek i Rissne

Torsdag 24 oktober öppnar Apotek Hjärtat ett nytt apotek i Sundbybergs kommun. Apoteket är samlokaliserat med dagligvarubutiken Willys i Rissne.

–  Nu blir det enkelt för Willys kunder att hämta sina recept och göra andra apoteksärenden, samtidigt som de gör sin veckohandling, säger Emma Hallengren, apotekschef för Apotek Hjärtat Willys Rissne.

Detta är Apotek Hjärtats 305:e apotek i Sverige. Apotek Hjärtat Willys Rissne erbjuder såväl receptservice som ett bra utbud av egenvårdsprodukter.

–  Vi vill göra det så enkelt som möjligt för kunderna att få sina läkemedel, därför erbjuder vi en abonnemangstjänst för de kunder som har receptbelagda läkemedel som de använder regelbundet. När läkemedlen finns att hämta så sms:ar, e-postar eller ringer vi och meddelar, sedan kan kunden hämta sina mediciner – packade och klara – när hon handlar mat nästa gång, säger Emma Hallengren.

Under invigningsdagarna har Apotek Hjärtat Willys Rissne flera fina kunderbjudanden, däribland 50% på Flux Fluorskölj Cool Mint 500 ml.

Få råd och tips om makeup

Apotek Hjärtat erbjuder inte bara rådgivning om läkemedel och egenvårdsprodukter, utan vill också erbjuda lite flärd. Därför säljer Apotek Hjärtat Willys Rissne noga utvalda makeupprodukter av varumärkena Apolosophy och Idun.

Torsdag 24 oktober och fredag 25 oktober kl. 15.00-19.00 finns en makeupartist på plats på Apotek Hjärtat Willys Rissne, för att ge råd och tips om makeupanvändning.

Invigning och öppettider

Apotek Hjärtat Willys Rissne invigs torsdag 24 oktober kl. 09.00.

Apoteket har följande öppettider:

Måndag-fredag: 09.00-19.00
Lördag: 10.00-17.00
Söndag: 12.00-16.00

Jonas Mjöbäck, kommunikationschef, Apotek Hjärtat, tel. 073-312 79 81

• e-recept
  • nytt apotek
  • recept
  • hudvård

Apotek Hjärtat vill ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom ett personligt bemötande, ett brett sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat är Sveriges största privata apoteksaktör med över 300 apotek runt om i landet. Omsättningen är cirka 9 miljarder kronor.