Handelsplats i Söderhamn får efterlängtat apotek

Imorgon öppnar Apotek Hjärtat i anslutning till den nya hälsocentralen E-hälsan i Söderhamn. Kommunstyrelsens ordförande inviger det nya apoteket.

Handelsplatsen E-center i Söderhamn har funnits sedan 1993, men har saknat ett apotek. Nu flyttar Apotek Hjärtat in i lokaler som tidigare tillhört Ö&B. På andra sidan apoteket ligger hälsocentralen Mitt Hjärta, som öppnade 1 september.

På torsdag förmiddag kl. 11.00 invigs apoteket med bandklippning av kommunstyrelsens ordförande Sven-Erik Lindestam.

Apotekschef vid E-center heter Katrine Frykberg och många känner nog igen henne från Apotek Hjärtat på Skolhusgatan, där hon tidigare jobbade.

Apotek Hjärtat är välkänt för Söderhamn. Apoteket på E-center blir fjärde Apotek Hjärtat i kommunen. De tre övriga ligger på Skolhusgatan, på Nygatan i Ljusne och på Hälsocentralen Linden i Bergvik. Det öppnar för goda samarbetsmöjligheter mellan apoteken i området och förenklar för kunderna.

Apotek Hjärtat vid E-center har öppet måndag - fredag 9.30-19, lördag 11-16, söndag 12-16.

Apotek Hjärtat i Söderhamns kommun:
Apotek Hjärtat E-center, Söderhamn
Apotek Hjärtat Skolhusgatan, Söderhamn

Apotek Hjärtat Nygatan, Ljusne

Apotek Hjärtat Hälsocentralen Linden, Bergvik

Samma dag öppnar Apotek Hjärtat ännu ett apotek intill Ö&B men då i Ulvsunda i Bromma utanför Stockholm.

Presschef Charlotte af Klercker, 0707-297 327
Apotekschef Katrine Frykberg, 070-2192483

• nytt apotek
  • invigning
  • e-recept
  • recept

• Söderhamn

Apotek Hjärtat är Sveriges största fristående apotekskedja med fler än 270 apotek och över 2 300 anställda. Tillsammans med medarbetare och kunder kommer vi att utveckla framtidens apotek. Vår ambition är att ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom bredare sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat kommer att öppna minst 100 nya apotek de närmaste åren. Omsättningen är cirka 8 miljarder kronor.