Kommunikationschef på Apotekarsocieteten

Apotekarsocieteten har inrättat en tjänst som kommunikationschef vilken Birgitta Karpesjö tillträdde den 1 februari.

- Ett mål med den nyinrättade tjänsten är att synliggöra att Apotekarsocieteten är en aktiv part inom hela läkemedelsområdet, från tidig utveckling till användning av läkemedel. Det är där vår styrka ligger
att vi är till för hela läkemedelskedjan oavsett profession. För den nyinrättade tjänsten som Kommunikationschef har jag lagt stor vikt vid att arbetet ska fokuseras på framtidsfrågor (t.ex. hur framtidens sektion och kretsstruktur ska se ut, vad krävs för att öka medlemsantalet), strategiska
frågor (t.ex. vilka organisationer ska vi ha vilka samarbeten med, utveckla certifieringsområdet) och kommunikation (vad ska föreningen kommunicera, synliggöra pristagare/stipendiemottagare). Vi är idag alldeles för splittrade i dessa för föreningen helt avgörande frågor och jag anser det helt nödvändigt att vi avsätter tid och resurser för detta, säger vd Andreas Furängen. Två viktiga frågor som vi redan arbetar med är farmacevtiska tjänster och vikten av att ha kvar läkemedelsforskningen i Sverige, säger vd Andreas Furängen

Birgitta Karpesjö kommer närmast från tjänsten som chef för föreningssekretariatet vid Apotekarsocieteten.

För ytterligare information kontakta vd Andreas Furängen, andreas.furangen@apotekarsocieteten.se , tel 08 723 50 61

Kontaktuppgifter kommunikationschef Birgitta Karpesjö, birgitta.karpesjo@apotekarsocieteten.se ,
tel 08 723 50 42