Apoteket lanserar doft för huden

Nu lanserar Apoteket en serie parfymstick, Soft Perfumes, från Sabé Masson. Soft Perfumes är exklusiva dofter som sätter kvalitet, natur och kreativitet i fokus. Parfymsticken innehåller hudvårdande ingredienser, innehåller 10 procent parfym och uppfyller Apotekets höga kvalitetskrav.

– Vi är väldigt stolta över att Apoteket med sina höga krav tagit in produkterna, säger Christina Ekedahl, Sverigechef för Pagro AB. Vi vet att många som handlar på Apoteket gör det för att de uppskattar produkter som är milda för huden. Det här är dofter även en doftkänslig person kan bära och de är alla dermatologiskt testade.

Apoteket har höga krav på att produkter ska innehålla så lite allergena ämnen som möjligt, och därför passar produkterna bra in i sortimentet. Istället för att parfymen är löst i alkohol är den löst i olika kosmetiska baser som exempelvis sheasmör, tiaraolja och mangosmör vilket gör dem till diskreta parfymer. En diskret och lyxig parfym i stiftform, perfekt för resor och en vacker gåva.

– Vi är glada att kunna erbjuda dessa diskreta dofter till våra kunder, då vi vet att många är känsliga för stark doft, eller av hänsyn till omgivningen inte vill bära traditionell parfym, säger Christel Rollén, kategorichef på Apoteket.

För mer information, kontakta:
Åsa Asplund, Projektledare Marknads-PR,
0722 - 41 91 77, asa.asplund@apoteket.se