Apotekets hållbarhetsarbete prisbelönt

Nyhet   •   Mar 22, 2012 13:11 CET

Apoteket blev bäst i branschen i undersökningen Sustainable Brands, där Sveriges mest hållbara varumärken koras. Samtidigt hamnade Apoteket på plats sju av alla de 200 undersökta företagen.

– Det är jätteroligt att få ett kvitto på att konsumenterna ser vad vi gör och uppskattar det. Hållbarhetsfrågor är grundläggande i vår verksamhet och kundernas förväntningar driver oss att hela tiden bli bättre, säger vd Ann Carlsson.

Så genomfördes undersökningen

Undersökningen genomfördes av IDG Research under perioden november 2011 till januari 2012. 8015 svenska konsumenter intervjuades om hållbarhet i sin konsumtion och hur de ser på de 200 största företagen i Sverige. Företagen bedöms utifrån miljöansvar, mänskliga rättigheter, arbetsförhållanden och motverkan av korruption. Priserna delades ut den 19 mars.

Eva Fernvall, varumärkesdirektör i Apoteket 010 - 447 50 74