Gott att ge – himmelskt att få

Det finns all anledning att köpa julklappar och smakprodukter på Apoteket i år. Temat för årets julkampanj är änglar som symboliserar det goda i att ge och få gåvor. I kampanjen samarbetar Apoteket med SOS Barnbyar, TV-kocken Tareq Taylor och en illustratör från modevärlden – Lina Bodén. En riktigt god nyhet inför julen är också den nya kryddigare senapssmaken där fem kronor för varje köpt senap går till SOS Barnbyars arbete för utsatta barn.

Sedan urminnes tider har Apoteket satt smak och färg på julens godsaker. I år satsar Apoteket stort på sina smakprodukter och har tagit fram en ny senapssmak som är både starkare och kryddigare med toner av peppar och ingefära.

Inför stundande julbordstider har Tareq Taylor, känd från SVT:s Trädgårdsfredag,sammanställt härliga julrecept innehållande Apotekets smakprodukter i en broschyr. Senapsoch saffransgravad lax, Tareqs egen julsill, färskost eller chokladkola med saffran och saftig julkaka är några av de läckra recepten i broschyren som kommer att finnas hos Apoteket.

Flera recept innehåller Apotekets klassiska saffran som är av särskild hög kvalitet, även kallad ”coupé”. Den är odlad och skördad i La Mancha, ett distrikt i Spanien som är känt för att framställa den finaste och högsta kvalitet på saffran i hela världen.

Förutom Apotekets smakprodukter är ett bra julklappstips Apolivas doftserie i presentförpackning. För varje såld förpackning skänker Apoteket hela 10 kronor till SOS Barnbyars arbete för utsatta barn. Det går också att köpa Gåvokort för 50 kronor vilket innebär att man skänker 50 kronor till SOS Barnbyar. Julens presentpåsar i butik i år är särskilt dekorativa med änglamönster som formgivits av illustratören Lina Bodén.

För mer information, vänligen kontakta:
Eva Fernvall, varumärkesdirektör Apoteket AB
Mobil: 070-5 90 28 93