Hälften av alla kvinnor är känsliga mot parfym*: Doftfri styling med Apoliva

Nu utökar Apoliva sitt populära hårvårdssortiment med fyra skonsamma, oparfymerade hårstylingprodukter. Den nya serien består av värmeskyddande spray, glansgivande spray, hårvax och styling för fett hår. Det är moderna, mer avancerade produkter som passar både personer med känslig hårbotten och de som ställer högre krav på sin hårstyling.

Två av tre kvinnor använder hårstylingprodukter minst någon gång i veckan, och drygt hälften av alla kvinnor är känsliga mot parfym. Det har Apoliva tagit fasta på och därför utvecklat Hair&Care – en ny, parfymfri hårstylingserie för dig som gillar att styla håret varje dag men är känslig mot parfym eller har en ömtålig hårbotten. Hair&Cares produkter är mer avancerade än tidigare sortiment och ser till att öka glansen, hålla hårstråna på rätt plats och skydda håret under värmestyling.

Vi är översköljda av skönhetsprodukter med starka dofter idag – allt från schampo och balsam till duschtvålar, hudkrämer och ansiktskrämer. Med Apolivas nya Hair&Care-serie får du avancerade stylingprodukter med ett bra resultat utan att behöva känna dig som en doftgran. För de flesta kvinnor vill ju se bra ut i håret – även de som är känsliga mot parfym, säger Eva Fernvall, Varumärkesdirektör Apoteket AB.

Den nya oparfymerade hårstylingserien består av Apoliva heat protection spray, Fiber wax, Styling powder och Shine spray. Apoliva Hair & Care finns att köpa på Apoteket från och med oktober 2011 och kostar 59 kr per st.

För mer information kontakta:

Eva Fernvall, varumärkesdirektör Apoteket, 010-447 50 74, 070-590 28 93
Anna-Maria Malmgren produktchef Apoliva, 010-447 55 57

*) Enligt en undersökning på drygt 500 kvinnor 25-60 år gjord av Novus under september 2011