Apoteket AB söker ny VD

Mot den bakgrunden har bolagets styrelse beslutat söka en ny VD och Apoteket AB:s nuvarande Verkställande Direktör Stefan Carlsson lämnar bolaget under augusti 2010. Stefan tillträdde som VD i Apoteket 1999 och har under sina 11 år lett företaget med stor framgång. Apoteket har genomgått en omfattande förändring och är idag ett välskött, lönsamt och framgångsrikt företag samt ett av Sveriges mest kända varumärken.

– Jag accepterar att det är dags för någon annan att ta över, säger Stefan Carlsson. Det har varit fantastiska år i Apoteket dels tiden innan omregleringen och dels att ha fått vara med under hela omregleringen av apoteksmarknaden. Det har varit oerhört spännande, krävande men kul. Jag har inte hunnit fundera på vad jag ska göra när jag lämnat Apoteket utan det får framtiden utvisa.

– Stefan Carlsson har gjort ett enastående arbete för Apoteket både före och under omregleringen. Vi i styrelsen vill rikta vår största tacksamhet till Stefan som med ett stort kunnande om branschen och företagande tagit Apoteket till det framgångsrika företag det är idag. Parallellt med detta har han på ett ovärderligt sätt bidragit till omregleringen och underlättat för nya aktörer att komma in på den nya marknaden, säger Christian W Jansson, styrelseordförande i Apoteket AB.

För ytterligare information kontakta:

Christian W. Jansson, Styrelseordförande Apoteket AB 0709 95 02 01

Stefan Carlsson, Verkställande Direktör Apoteket AB 0703 99 41 29

Apoteket erbjuder konsumenter i hela landet läkemedel och attraktiva hälsoprodukter. Företagets rådgivning och lösningar ska inspirera till ett liv i hälsa och göra det enklare att må bra. Apoteket har ett stort utbud av kunskapstjänster och erbjuder läkemedelsförsörjning till många verksamheter inom vård och omsorg. Viktiga kunder på den här marknaden är landsting, kommuner och företag.