​Apoteket i Skärholmen är Årets apotek

Årets apotek är Apoteket Flamingon i Skärholmen. Av totalt fem nominerade apotek runt om i landet är det Apoteket i Skärholmen som nu får den eftertraktade titeln Årets apotek.

Baserat på kundernas uppfattning, helhetsintrycket av apoteket och uppnådda försäljningsmål har region- och försäljningschefer på Apoteket i tuff konkurrens nominerat fem apotek och nu utsett Apoteket Flamingon i Skärholmen som vinnare.

– Apoteket i Skärholmen påbörjade sin förändringsresa för ett antal år sedan och det är idag ett mycket framgångsrikt apotek med ständigt ökande kundströmmar och försäljning, motiverade medarbetare och mycket nöjda kunder. Apotekschef Joseph Albeny har tillsammans med sitt team på ett fantastiskt sätt utvecklat apoteket på alla områden, säger Lars Skutholm, försäljningsdirektör på Apoteket.

De fem apoteken som tävlat om titeln Årets Apotek har alla visat enastående resultat. De nominerade apoteken till Årets apotek är:

Apoteket Flamingon i Skärholmen, Stockholm - vinnare av Årets apotek
Flamingon är idag ett mycket framgångsrikt apotek med ständigt ökande kundströmmar och försäljning, motiverade medarbetare och mycket nöjda kunder.

Apoteket Samarkand, Växjö
Medarbetarna har ständigt viljan att hitta det lilla extra för kunden och överträffa förväntningarna. Kunden ligger dem varmt om hjärtat.

Apoteket Nornan, Östersund Apoteket karaktäriseras av samarbete och teamarbete, smart drift och förmåga att hitta en bättre lösning. Här råder struktur och planering, en smittande glädje och en vilja att det ska funka även om det är hinder i vägen.

Apoteket Laxen Boden Medarbetarna är ett lag som vinner kundens förtroende och lojalitet och gör att kunden kommer tillbaka, och även tar en längre väg för att besöka just Laxen.

Apoteket Björnen, Södermalm, Stockholm
Ett apotek som vågar prova nytt och utmana sig själva, och man gör det som ett starkt sammansvetsat team, tillsammans.

Apoteket är Sveriges ledande apoteksaktör och ett av landets mest omtyckta varumärken. Kombinationen av innovation, lång historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och farmaceutiska tjänster till konsumenter och vården.