Apoteket klättrar i Anseendebarometern

För sjätte året i rad utses Apoteket till Sveriges ärligaste företag. Apoteket placerar sig dessutom som det näst mest ansedda varumärket. Detta visar undersökningen, Anseendebarometern 2014, som gjorts av Nordic Brand Academy.

Apoteket är endast slaget av Ikea i Anseendebarometern 2014. Det är tre placeringar högre än vid motsvarande undersökning 2013, då Apoteket kom på femte plats.

– Vi har jobbat hårt med varumärket under året. Vi gör flera satsningar för att bli starkare mot våra kunder, bland annat ser vi tillgänglighet till läkemedel som ett viktigt område. Det är jätteroligt att se att det arbetet bär frukt, säger Pontus Rosén, direktör för Sortiment & Marknad i Apoteket.

– Vi tar även frågor om socialt ansvarstagande på stort allvar. Det har varit viktigt för oss under en lång tid och vi är glada att det uppmärksammas även i denna undersökning, avslutar Pontus Rosén.

Eva Fernvall, kommunikationsdirektör i Apoteket 070 – 590 28 93

Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och kvalificerade farmaceutiska tjänster till konsumenter, vården och företag. Hos oss möter du engagerade medarbetare med djup kunskap om läkemedel som vill inspirera till ett liv i hälsa och göra det enklare att må bra.