Apoteket öppnar en femte butik i Linköping

På onsdag den 20 oktober klockan 12 öppnar Apoteket ett nytt stort apotek inne i Filbytergallerian vid Stora Torget i centrala Linköping. Genom den nya etableringen har Apoteket nu fem apotek i Linköping.

På det nya apoteket kommer kunderna att hitta ett stort utbud av receptfria läkemedel och hälsoprodukter, inklusive Apotekets egen populära produktserie med varumärket Apoliva.
Receptkunderna erbjuds service i tre så kallade receptkanaler – två för alla som vill ha snabb service och en tredje där den som vill kan få sitta ner och få mer råd och hjälp. Det nya apoteket kommer också att erbjuda kunderna Apotekets Hälsokoll – en ny tjänst som ska öka människors möjligheter att undvika framtida hjärt-kärlproblem.

Chefen för apoteket Sonja Sjödin Bark har valt att komma tillbaka till Apoteket efter att tidigare varit chef för Apoteket Wasen som nu är sålt till ny ägare.

– Jag hälsar kunderna mycket välkomna till vårt nya apotek, som blir stadens finaste. Vi ska göra vårt yttersta för att ge kunderna god service. Jag är övertygad om att vi kommer att stå oss väl i konkurrensen om kunderna, bland annat genom att vi kan samarbeta med vårt grannapotek Apoteket Kronan när det gäller vilka läkemedel vi har i lager, säger Sonja Sjödin Bark.

På invigningsdagen den 20 oktober erbjuds alla kunder som ett öppningserbjudande 20 procents rabatt på varorna i Apotekets produktserie Apoliva. Apoteket ligger på nedre botten i gallerian intill Hemköp. Öppettiderna är vardagar 10-19, lördag 10-16 och söndag 12-16.

Högst betyg i undersökning

Apoteket får högst betyg i hela detaljhandeln när det gäller service i tidningen Markets nyligen publicerade studie av 520 svenska butiksvarumärken. Apoteket blev också Sveriges tredje starkaste varumärke totalt sett.

– Apoteket har ett mycket starkt varumärke, och det är en utmaning för oss att leva upp till det på den nya marknaden, i synnerhet när vi etablerar flera nya apotek. Vi följer kontinuerligt hur kundernas uppfattning av varumärket utvecklas, säger Apotekets varumärkesdirektör Eva Fernvall.

För ytterligare information kontakta:

Sonja Sjödin Bark, apotekschef 0730-76 58 90

Eva Fernvall, varumärkesdirektör Apoteket AB, 070-590 2893

Övriga apotek i Apoteket AB i Linköping:

• Apoteket Kronan, Repslagaregatan 25
  • Apoteket Viggen, Ekholmen centrum
  • Apoteket Lambohov, Tröskaregatan 28
  • Apoteket Humlan, Kärnabrunnsgatan 10

Vi är Hela Sveriges Apotek – vi erbjuder konsumenter i hela landet läkemedel och attraktiva hälsoprodukter. Vår rådgivning och lösningar ska inspirera till ett liv i hälsa och göra det enklare att må bra. Apoteket har ett stort utbud av kunskapstjänster och erbjuder läkemedelsförsörjning till många verksamheter inom vård och omsorg. Viktiga kunder på den här marknaden är landsting, kommuner och företag.