Apoteket öppnar nytt apotek i centrala Sundbyberg

Apoteket satsar de tre kommande åren på att modernisera butikerna för att möta kundernas förväntningar. Vi vill öka tillgängligheten, förenkla apoteksbesöket bland annat med digitala lösningar och inspirera till ett liv i hälsa. Den 24 september öppnar ett nytt apotek på Sturegatan 29 i centrala Sundbyberg. Det invigs klockan 10:00 den 24 september av Ann Carlsson vd i Apoteket.

– Under de senaste åren har vi ökat öppettiderna och skapat flera digitala lösningar som underlättar för kunderna. Vi fortsätter att utveckla genom att stärka upplevelsen inne i apoteken för att det ska bli enklare för kunderna att göra sina apoteksärenden, säger Ann Carlsson vd i Apoteket.

Det blir enklare för kunderna i Sundbyberg genom att de får möjligheten att beställa både receptbelagd medicin och egenvård via apoteket.se för att sedan hämta sin beställning inom två timmar på Sturegatan.

– Många har saknat oss i Sundbyberg och vi är stolta att äntligen slå upp portarna på Sturegatan. Detta är ett innovativt apotek där vi tillsammans med våra digitala lösningar skapar en modern miljö att möta kunderna i, säger Maria Ahlestål etableringschef i Apoteket.

Apoteket i Sundbyberg finns på Sturegatan 29 och har öppet vardagar klockan 7 - 19, lördagar 10 - 17 och söndagar 11 - 17.

Maria Ahlestål, etableringschef i Apoteket 010- 447 5379

Afsaneh Salehi, apotekschef Sundbyberg 08 – 511 78134

Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och kvalificerade farmaceutiska tjänster till konsumenter, vården och företag. Hos oss möter du engagerade medarbetare med djup kunskap om läkemedel som vill inspirera till ett liv i hälsa och göra det enklare att må bra.