Apoteket öppnar nytt apotek i Gustavsberg

Idag öppnar Apoteket ett helt nytt apotek i Gustavsberg, i Värmdö kommun, strax utanför Stockholm. Det nya apoteket som ligger vid vårdcentralen i hamnen gör det enklare att få tag på läkemedel och andra hälsoprodukter för det växande antalet boende och besökare i området.

Gustavsberg växer och är samtidigt en välfrekventerad knutpunkt för många av sommargästerna i Stockholms mellersta skärgård.

– Vi vill göra det enklare för människor att må bra och läget precis bredvid vårdcentralen gör att vi möter människorna i Gustavsberg och omnejd där de behöver oss, såväl boende som besökare, säger Rafal Tozy, apotekschef.

Apoteket som ligger vägg i vägg med vårdcentralen och nära hamnen kommer att ha god service för kunder som ska hämta läkemedel och stor avdelning med egenvård och hälsoprodukter. Apoteket är öppet vardagar 8-18.

– Läget bredvid en av Sveriges största vårdcentraler gör att vi kommer väldigt nära kunderna när de behöver läkemedel och rådgivning som mest. Gustavsberg är en tillväxtort, inte minst under sommarhalvåret när många sommargäster besöker oss, säger Rafal Tozy.

Apoteket vill öka tillgängligheten på läkemedel och andra hälsoprodukter och satsar på att utöka och förbättra apoteksnätet samt på att erbjuda nya digitala tjänster via apoteket.se och mobila lösningar.

Precis som på andra apotek finns det möjlighet till expressutlämning på Apoteket i Gustavsberg. De innebär att kunder kan förbeställa varor via apoteket.se eller sin mobil och sedan hämta dem på apoteket två timmar senare.

För mer information:

Freja Annamatz, pressansvarig, Apoteket
pressjour 010-447 52 00

Apoteket är Sveriges ledande apoteksaktör och ett av landets mest omtyckta varumärken. Kombinationen av innovation, långa historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och farmaceutiska tjänster till konsumenter och vården.