Apoteket öppnar nytt i Lund på Sankt Lars väg

Idag torsdag öppnar Apoteket på Sankt Lars väg vilket ökar tillgängligheten på läkemedel och apoteksvaror för de Lundabor som bor eller arbetar i området.

Området kring Sankt Lars gamla sjukhus ligger vid den södra utfarten från Lund där det idag finns många företag och arbetsplatser. I närheten av det nya apoteket ligger också en vårdcentral. Det nya apoteket gör det enklare för dem som arbetar och bor i området att handla läkemedel och andra apoteksvaror.

– Jag är stolt över det nya apoteket och vi ser fram emot att hjälpa kunderna med deras läkemedelsbehandling och rådgivning. Det är lätt att hitta oss och det finns gott om parkering här på Söder, säger Anette Gerbert, apotekschef.

Apoteket har som målsättning att öka tillgängligheten till läkemedel och andra hälsoprodukter i samhället och har öppnat och byggt om många apotek under 2016 och 2017. Det nya läget i Lund innebär att Apoteket nu har 389 apotek runt om i landet.

Apoteket satsar också på nya digitala lösningar för att möta kunderna på olika sätt. Hos Apoteket på Sankt Lars väg finns det möjlighet att hämta ut apoteksprodukter med Expressutlämning.

– Det innebär att kunder kan boka varor via apoteket.se eller mobilen och sedan hämta ut dem två timmar senare på det apotek som kunden valt som utlämningsställe. Det ska vara enkelt att handla hos oss, säger Monica Ericsson, regionchef på Apoteket.

Apoteket på Sankt Lars väg är öppet sex dagar i veckan, vardagar 9-18 och lördagar 10-14.

• Skåne

Apoteket är Sveriges ledande apoteksaktör och ett av landets mest omtyckta varumärken. Kombinationen av innovation, lång historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och farmaceutiska tjänster till konsumenter och vården.