Apoteket öppnar nytt i Malmö

Idag torsdag 20 oktober öppnar Apoteket sin senaste butik i centrala Malmö. Apoteket Hansa förenklar vardagen för många Malmöbor som bor, arbetar eller besöker vårdcentralerna i närheten av Hansa innecentrum som för närvarande håller på och får ett rejält ansiktslyft.

Med en vårdcentral i samma byggnad och ytterligare en annan bara ett par hundra meter bort ökar Apoteket Hansa tillgängligheten till läkemedel och andra hälsoprodukter för många malmöbor.

– Vi erbjuder ett stort sortiment av egenvårdsprodukter och personlig rådgivning. Vi vill göra det enklare för människor att må bra. Det gör vi med kunnig personal, ett brett sortiment och öppettider som matchar kundernas behov, säger apotekschef, Gurdin Ahmadniaye, på Apoteket Hansa.

Apoteket har som målsättning att på olika sätt öka tillgängligheten på läkemedel och andra hälsoprodukter i samhället.

– Vi satsar på att utöka och förbättra apoteksnätet genom att hitta nya lägen för att möta kunderna där de befinner sig. Samtidigt utvecklar vi nya digitala tjänster och mobila lösningar för att möta kundernas olika behov av hur och när de vill handla sina läkemedel och hälsoprodukter, säger Monica Ericsson, regionchef, Apoteket.

Precis som på andra apotek finns det möjlighet till expressutlämning på Apoteket Hansa i Malmö. Det innebär att kunder kan förbeställa varor via apoteket.se eller sin mobil och sedan hämta dem på apoteket två timmar senare.

Apoteket Hansa har generösa öppettider, under vardagar 8-20, lördagar 10-17 och söndagar 12-17.

Det förnyade köpcentret Hansa förväntas ha sin slutliga invigning hösten 2017.

För mer information:
Freja Annamatz, pressansvarig, Apoteket,
070-44 55 159, pressjour, 010-447 52 00

• apotekets verksamhet
  • hälsa

Apoteket är Sveriges ledande apoteksaktör och ett av landets mest omtyckta varumärken. Kombinationen av innovation, långa historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och farmaceutiska tjänster till konsumenter och vården.