Apoteket öppnar nytt i nordvästra Skåne

Apoteket öppnar i dagarna två nya apotek i nordvästra Skåne. I dag invigs ett apotek på den nya handelsplatsen Entré i Båstad. I morgon öppnar ett apotek på Söder i Helsingborg som kommer vara öppet alla dagar om året. Båda apoteken har ett brett utbud av läkemedel och andra kvalitetssäkrade apoteksprodukter som gör det enklare att må bra.

– Vi ser fram emot att kunna hjälpa ännu fler människor på Bjärehalvön och i Helsingborg med råd och stöd kring läkemedel och hälsa. Det känns fantastiskt roligt att vi nu kan öppna två toppmederna apotek i bra lägen där många människor har chansen att ta del av våra tjänster och produkter, säger Martin Peetz och Monica Ericsson, regionchefer på Apoteket.

Apoteket Entré ligger i Båstads nya externa handelsplats vid infarten till centralorten. Apoteket kommer att ha öppet 10-19 alla vardagar och 10-15 på lördagar. Apoteket erbjuder bland annat blodtryckskoll, hudvårdsrådgivning och kostnadsfri läkemedelsrådgivning. Förutom svenska och engelska kan kunderna också få hjälp på arabiska.

Apoteket Söder ligger vid Mäster Palms torg i anslutning till Söder center i området som nyligen byggts om och blivit en viktig mötesplats i Helsingborg. Apoteket kommer att ha öppet alla dagar om året, vardagar 09-19, lördagar 10-16 samt söndagar och helgdagar 12-16. Förutom läkemedel och kvalitetssäkrade produkter erbjuder apoteket också hudvårdsrådgivning och kostnadsfri läkemedelsgenomgång. Medarbetarna kan ge kunderna service på svenska, engelska, arabiska, kurdiska, persiska, bosniska, danska, grekiska, samt på teckenspråk på både svenska och arabiska.

På de nya apoteken i Båstad och Helsingborg finns det också möjlighet att hämta ut apoteksprodukter med Expressutlämning. Det innebär att kunderna kan beställa läkemedel och egenvård på apoteket.se eller i appen Mitt Apotek och sedan betala och hämta ut dem smidigt efter två timmar på valfritt apotek.

Apoteket är Sveriges ledande apoteksaktör och ett av landets mest omtyckta varumärken. Kombinationen av innovation, lång historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och farmaceutiska tjänster till konsumenter och vården.