Apoteket öppnar nytt i Tanumshede

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2019 11:30 CET

Idag öppnar Apoteket en ny butik i Tanums Shoppingcenter. Apotekschefen Ann-Charlotte Hansson ser fram emot att kunna hjälpa boende i och kring Tanumshede med både läkemedel och andra apoteksprodukter.

– Det känns roligt att vi på Apoteket nu finns även i Tanumshede. Vi ser fram emot att få möta alla kunder och göra det enklare att må bra både med både produkter och farmaceutisk rådgivning, säger Ann-Charlotte Hansson.

Tanums Shopping center ligger nära E6:an och förutom svenska kunder från närområdet så räknar Ann-Charlotte också med att en hel del norska kunder på resa söderut kommer att hitta till det nya apoteket.

– Vi har ett mycket fint och modernt apotek och vi kommer att vara lyhörda för kundernas önskemål vad gäller läkemedel och annat sortiment för att kunna ge en riktigt bra service, säger Ann-Charlotte Hansson.

Apoteket kommer at ha generösa öppettider so m matchar köpcentrats tider, vardagar klockan 10-19, lördagar 10-16 och söndagar 11-16.

För de kunder som vill handla på nätet går det också att hämta ut läkemedel och andra apoteksprodukter med Expressutlämning på Apoteket Tanum Shoppingcenter.

– Du kan handla läkemedel och egenvård på apoteket.se eller i appen Mitt Apotek och sedan hämta ut dem smidigt på apoteket efter två timmar, berättar regionchefen Therese Muir.

Apoteket är Sveriges ledande apoteksaktör och ett av landets mest omtyckta varumärken. Kombinationen av innovation, lång historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och farmaceutiska tjänster till konsumenter och vården.