​​​​Apoteket öppnar nytt i Umeå

Den 22 december öppnar Apoteket nytt på Ersboda i Umeå. Det nya apoteket ligger i ett expanderande handelsområde med en vårdcentral och i omedelbar anslutning till en stor livsmedelsaffär. Det nya apoteket ökar tillgängligheten på läkemedel och apoteksvaror för de boende i stadsdelen Ersboda.

Ersboda i Umeå får en tidig julklapp i form av ett helt nytt apotek som öppnar på torsdag. Det blir ett efterlängtat apotekstillskott i handelsområdet med goda parkeringsmöjligheter för boende och besökare på Ersboda.

– Apoteket är välplanerat med ett brett sortiment och jag har fantastiskt engagerad och duktig personal. Vi ser fram emot att hjälpa många kunder med apoteksvaror och rådgivning, säger Anna Halvarsson Lindell, tf apotekschef

Apoteket har som målsättning att öka tillgängligheten på läkemedel och andra hälsoprodukter i samhället och har öppnat och byggt om fler apotek under 2016 än någonsin.

– Förutom många bostäder i området kring handelsplatsen ligger apoteket nära annan service och vård. Här kan vi nå många kunder och göra det enklare för dem att må bra, säger Fredrik Berglund, regionchef, Apoteket.

Apoteket satsar samtidigt på nya digitala lösningar för att möta kunderna på olika sätt. Hos Apoteket på Ersboda finns det möjlighet att hämta ut apoteksprodukter med Expressutlämning. Det innebär att kunder kan förbeställa varor via apoteket.se eller mobilen och sedan hämta ut dem två timmar senare på det apotek som kunden valt som utlämningsställe.

Apoteket är öppet vardagar 9-20, lördag 10-16 och söndag 12-16.

För mer information:

Freja Annamatz, pressansvarig, Apoteket,
pressjour 010-447 52 00

• apotekets verksamhet

• Västerbotten

Apoteket är Sveriges ledande apoteksaktör och ett av landets mest omtyckta varumärken. Kombinationen av innovation, långa historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och farmaceutiska tjänster till konsumenter och vården.