Apoteket öppnar nytt i Uppsala på Alla hjärtans dag

Den 14 februari öppnar Apoteket nytt i Uppsala. Det nya apoteket ligger i Industristaden i södra delen av Uppsala på Kungsgatan vilket ökar tillgängligheten på läkemedel och apoteksvaror för besökare och boende i stadsdelen.

Industristaden är ett nytt och växande bostadsområde i Uppsala inte långt från centralstationen. Det nya apoteket ligger vid en stor livsmedelsaffär vilket gör det enkelt för kunderna att få tag i sina läkemedel och andra apoteksprodukter samtidigt när de veckohandlar eller handlar finmiddagen till Alla hjärtans dag. I grannskapet finns också ett nyöppnat äldreboende.

– Vi ser fram emot att hjälpa kunder med deras läkemedelbehandlingar och rådgivning. Jag är stolt över det nya apoteket och den bredd av kompetens vi har i vårt team. Vi har också generösa öppettider som gör oss väldigt tillgängliga, säger Belan Taha, apotekschef på Apoteket.

Apoteket har som målsättning att öka tillgängligheten på läkemedel och andra hälsoprodukter i samhället och har öppnat och byggt om fler apotek under det senaste året, något man tänker fortsätta med under 2017.

Apoteket satsar på nya digitala lösningar för att möta kunderna på olika sätt. Hos Apoteket på Kungsgatan finns det möjlighet att hämta ut apoteksprodukter med Expressutlämning.

– Det innebär att kunder kan boka varor via apoteket.se eller mobilen med och sedan hämta ut dem två timmar senare på det apotek som kunden valt som utlämningsställe, säger regionchef Edit Szerzö, Apoteket.

Apoteket på Kungsgatan är öppet sju dagar i veckan – vardagar 10-19, lördagar 11-16 och söndagar 12-16.

• Uppsala

Apoteket är Sveriges ledande apoteksaktör och ett av landets mest omtyckta varumärken. Kombinationen av innovation, långa historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och farmaceutiska tjänster till konsumenter och vården.