​Apoteket öppnar nytt och större i Täby centrum

Idag torsdag klockan 12.00 invigs det nya Apoteket i Täby centrum. Det innebär att Apoteket tredubblar sin yta i inomhuscentret som är ett av Sveriges största. Det nya apoteket har ett brett sortiment av apoteksvaror och kommer att erbjuda kunderna ett tjänsteutbud med vaccinationer, allergikoll, öronhåltagning och blodtryckskoll.

Det nya Apoteket i Täby Centrum ökar tillgängligheten på läkemedel och hälsoprodukter och gör det enklare för Täbybor att få hjälp med sin läkemedelsbehandling och hälsa.

– Vi har ett fantastiskt bra läge, stor yta, stort och brett sortiment med vårt senaste butikskoncept. Vi har mycket hudvårds- och skönhetsprodukter och varumärken som annars bara finns i apotekets webbutik på apoteket.se. Vi kommer att erbjuda kunderna ett tjänsteutbud med vaccinationer, allergikoll, öronhåltagning och blodtryckskoll, säger Anna Czajkowski-Mikalsen, apotekschef.

Allt fler kunder handlar också på nätet eller i apotekets app Mitt Apotek och Apoteket satsar på digitala lösningar för att möta kunderna på nya sätt. E-handeln står för tillväxten i branschen och Apoteket fortsätter att satsa och utveckla den. På Apoteket i Täby centrum finns det möjlighet att hämta ut apoteksprodukter med Expressutlämning.

– Du kan handla läkemedel och egenvård på apoteket.se eller appen och sedan hämta ut dem smidigt efter två timmar på det apotek som du själv väljer som utlämningsställe, säger Sandra Thunholm, regionchef.

Apoteket har som målsättning att öka tillgängligheten på läkemedel och andra hälsoprodukter i samhället och har öppnat och byggt om flera apotek under det senaste året. Apoteket i Täby centrum är öppet 9-20 på vardagarna och 10-18 under helgerna.

Apoteket är Sveriges ledande apoteksaktör och ett av landets mest omtyckta varumärken. Kombinationen av innovation, lång historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och farmaceutiska tjänster till konsumenter och vården.