Apoteket öppnar nytt på Karolinska Universitetssjukhuset i Solna

Idag öppnar Apoteket ett helt nytt apotek i entréhallen i den nya sjukhusbyggnaden på Karolinska Universitetssjukhuset i Solna. Apoteket kommer att ha ett nära samarbete med sjukhusets vårdavdelningar och erbjuda flera olika specialtjänster.

Det nya Apoteket Karolinska Universitetssjukhuset har öppet alla dagar i veckan, klockan 08-20 på vardagar och klockan 10-15 på lördagar och söndagar. Med sitt centrala läge i den nya entréhallen kommer apoteket att kunna ge service till hemgående patienter, anhöriga och sjukhuspersonal, samt till boende i området.

– Vi vill vara sjukhusets förlängda arm och ha en tät dialog med avdelningarna för att kunna se till att det patienterna behöver alltid finns hemma. Vi kommer bland annat ha ett nära samarbeta med enheten för Öron-näsa-hals och avdelningen för Hemofili, berättar Linn Johansson, regionchef på Apoteket.

Apoteket kommer också att erbjuda flera olika tjänster som personlig läkemedelsrådgivning, blodtryckskoll, uthyrning av elektroniska bröstpumpar samt hemleverans av specialläkemedel.

I det ljusa och toppmoderna apoteket finns förutom god service kring läkemedel också en generös avdelning för egenvård. Medarbetarna på apoteket kommer att kunna hjälpa kunderna på tolv olika språk, bland annat på arabiska, polska, somaliska och kinesiska. På apoteket finns det också möjlighet att hämta ut apoteksprodukter med Expressutlämning.

– Du kan handla läkemedel och egenvård på apoteket.se eller i appen Mitt Apotek och sedan hämta ut dem smidigt efter två timmar på det apotek som du själv väljer som utlämningsställe, säger Linn Johansson.

Apoteket har som målsättning att öka tillgängligheten på läkemedel och andra hälsoprodukter i samhället och har öppnat och byggt om flera apotek under det senaste året.

Apoteket är Sveriges ledande apoteksaktör och ett av landets mest omtyckta varumärken. Kombinationen av innovation, lång historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och farmaceutiska tjänster till konsumenter och vården.