​Apoteket öppnar nytt på Stora gatan i Västerås

Den 5 oktober öppnar Apoteket nytt på adressen Stora gatan 52 i Västerås. Det nya apoteket ligger i stadskärnan, nära vårdcentraler och handelsstråk och ökar tillgängligheten på läkemedel och apoteksvaror för alla västeråsare som bor eller arbetar i området.

Det nya apoteket blir Apotekets andra i centrala i Västerås och det fjärde totalt i staden och ligger i hörnet av Stora gatan och Källgatan, nära både vårdcentraler och en stor livsmedelsaffär.

– Vi ser fram emot att hjälpa kunder med deras läkemedelsbehandlingar och rådgivning. Jag är stolt över det nya apoteket och den bredd av kompetens vi har i vårt team. Att vi dessutom har generösa öppettider kommer kunderna att uppskatta, säger apotekschef Annelie Smedberg, Apoteket.

Apoteket har som målsättning att öka tillgängligheten på läkemedel och andra hälsoprodukter i samhället och har öppnat och byggt om flera apotek under året. Samtidigt satsar Apoteket på digitala lösningar för att möta kunderna på nya sätt. På Apoteket på Stora gatan finns det möjlighet att hämta ut apoteksprodukter med Expressutlämning.

– Allt fler kunder handlar på nätet och Expressutlämning i butik gör det enkelt att hämta upp apoteksvarorna. Du kan boka läkemedel och egenvård på apoteket.se eller i Apotekets app Mitt Apotek och hämta ut dem smidigt två timmar senare på det apotek som du själv väljer som utlämningsställe, säger regionchef Edit Szerzö, Apoteket.

Apoteket på Stora gatan 52 är öppet sex dagar i veckan, vardagar 9-19 och lördagar 10-15.

• Västmanland

Apoteket är Sveriges ledande apoteksaktör och ett av landets mest omtyckta varumärken. Kombinationen av innovation, lång historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och farmaceutiska tjänster till konsumenter och vården.