​Apoteket öppnar nytt på Storgatan i Sundsvall

Apoteket stärker sin närvaro i Sundsvall och öppnar nu ett tredje apotek i Stenstaden i centrala Sundsvall. Apoteket gör det enklare för fler Sundsvallsbor att få hjälp med läkemedel och rådgivning alla dagar i veckan.

Apoteket öppnar nytt idag i Sundsvall på adressen Storgatan 21, en central adress med närhet till varuhus och butiker. Apoteket har generösa öppettider och välkomnar kunder alla dagar i veckan.

– Hos oss ska du känna dig välkommen när du kommer in och få hjälp med dina läkemedel och din hälsa. Vi vill att du alltid blir nöjd som kund, säger Ann-Christine Eriksson, apotekschef.

Apoteket har som målsättning att öka tillgängligheten på läkemedel och andra hälsoprodukter i samhället och har öppnat och byggt om flera apotek under året.

Allt fler kunder handlar på nätet och Apoteket satsar på digitala lösningar för att möta kunderna på nya sätt. På Apoteket på Storgatan finns det möjlighet att hämta ut apoteksprodukter med Expressutlämning.

– Du kan handla läkemedel och egenvård på apoteket.se eller i Apotekets app Mitt Apotek och sedan hämta ut dem smidigt två timmar senare på det apotek som du själv väljer som utlämningsställe, säger regionchef Margareta Seimerson, Apoteket.

Det nya apoteket har öppettider vardagar 10-19, lördagar 10-16 och söndagar 12-16. Apoteket öppnar kl. 11 på invigningsdagen.

• Västernorrland

Apoteket är Sveriges ledande apoteksaktör och ett av landets mest omtyckta varumärken. Kombinationen av innovation, lång historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och farmaceutiska tjänster till konsumenter och vården.