Apoteket öppnar nytt vid Torsplan i Hagastaden

Apoteket öppnar idag ett nytt apotek i Hagastaden, vid Torsplan, i närheten av det nyöppnade sjukhuset Nya Karolinska Solna. Apoteket kommer att ha ett stort sortiment av kvalitetssäkrade apoteksvaror och receptbelagda läkemedel och erbjuder rådgivning kring läkemedel på fem språk.

Hagastaden är en ny stadsdel i Stockholms innerstad som binder samman Solna och Vasastaden. Här byggs det sammanlagt 5 500 bostäder, 180 000 kvadratmeter kontor och lokaler för forskning och utbildning. I fastigheten vid Torsplan blir Apoteket granne med välkända detaljhandels- och träningskedjor.

– Vi ser fram emot alla nya kunder och har en mycket språkkunnig personal. Vi erbjuder rådgivning på svenska och engelska, kurdiska, arabiska och polska. Apoteket kommer att öka tillgängligheten på läkemedel och andra apoteksprodukter för boende och för de som arbetar i området, säger Shanna Jalal, apotekschef på Apoteket.

Apoteket har som målsättning att öka tillgängligheten på läkemedel och andra hälsoprodukter i samhället och har öppnat och byggt om fler apotek under 2016 än någonsin. Apoteket satsar samtidigt på nya digitala lösningar för att möta kunderna på olika sätt.

– Hagastaden med sin utveckling är en spännande handelsplats för Apoteket. Förutom många nya bostäder i området finns det en direkt närhet till livsmedel, service och vård. Här kan vi hjälpa många kunder med rådgivning och göra det enklare för dem att må bra, säger Maria Ahlestål, etableringschef, Apoteket.

Hos Apoteket vid Torsplan finns det möjlighet att hämta ut apoteksprodukter med Expressutlämning. Det innebär att kunder kan förbeställa varor via apoteket.se eller mobilen och sedan hämta ut dem två timmar senare på det apotek som kunden valt som utlämningsställe.

Apoteket öppnar den 15 december kl. 12 med öppningserbjudanden till premiärkunderna. Apoteket vid Torsplan har öppet vardagar 10-19, lördagar 10-17 och söndagar 11-15.

För mer information:

Freja Annamatz, pressansvarig, Apoteket,
pressjour 010-447 52 00

• apotekets verksamhet
  • läkemedel & produkter

Apoteket är Sveriges ledande apoteksaktör och ett av landets mest omtyckta varumärken. Kombinationen av innovation, långa historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och farmaceutiska tjänster till konsumenter och vården.