Apoteket satsar i Skåne – öppnar nytt i Höör

Idag den 1 december invigs Apoteket Höör, som ligger i Höör, i Skåne. Tillgängligheten på läkemedel, egenvårdsprodukter och rådgivning ökar och det blir enklare för Höörborna att handla hälsoprodukter. Apoteket Höör kommer att vara öppet sju dagar i veckan. Apoteket Höör är ett av fyra nya apotek som har premiär i Skåne under hösten 2016.

Apoteket fortsätter att växa i Skåne och det senaste tillskottet i apotekskedjan är ett nytt apotek i Höör. Apoteket Höör finns på Marknadsvägen, alldeles vid ingången till dagligvarubutiken med en stor kundparkering.

– Apoteket har ett unikt läge här eftersom vi ligger där många kunder gör sina matinköp. Parkeringsmöjligheterna är mycket bra. Dessutom blir vi det enda apoteket i Höör som är öppet sju dagar i veckan, säger apotekschefen Selma Hallström, Apoteket Höör.

Precis som på andra apotek finns det möjlighet till expressutlämning. Det innebär att kunder kan förbeställa varor via apoteket.se eller sin mobil och sedan hämta dem på apoteket två timmar senare.

Apoteket som företag och butikskedja har som målsättning att på olika sätt öka tillgängligheten på läkemedel och andra hälsoprodukter i samhället.

– Vi satsar på att utöka och förbättra apoteksnätet genom att hitta nya lägen för att möta kunderna där de befinner sig. Samtidigt utvecklar vi nya digitala lösningar för att möta kundernas behov av hur och när de vill handla, säger regionchef Monica Ericsson, Apoteket.

Apoteket Höör öppnar kl. 10 den 1 december och kommer att vara öppet sju dagar i veckan, vardagar 9-18, lördagar 10-15 och på söndagar 11-15.

Apoteket öppnar totalt fyra nya apotek i Skåne under hösten 2016. I oktober öppnade Apoteket Hansa i Malmö, Apoteket Mårtenstorget i Lund och den 8:e december öppnar Apoteket Kullagatan i Helsingborg.

För mer information:

Freja Annamatz, pressansvarig, 070-44 55 159,
Apotekets pressjour 010-447 52 00

• läkemedel & produkter
  • apotekets verksamhet
  • hälsa

Apoteket är Sveriges ledande apoteksaktör och ett av landets mest omtyckta varumärken. Kombinationen av innovation, långa historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och farmaceutiska tjänster till konsumenter och vården.