Apoteket testar hudvårdsrådgivning via Skype och Facetime

Apotekets diplomerade hudvårdsrådgivare finns idag på 57 apotek runt om i Sverige. För att göra deras kunskap tillgänglig för ännu fler testar nu Apoteket en helt ny digital tjänst där konsumenter kan boka tid för hudvårdsrådgivning via Facetime eller Skype.

– Vi vet att många har frågor om sin hud, och därför känns det spännande att göra det ännu enklare att komma i kontakt med en av våra hudvårdsrådgivare, säger Sofia Bergström, kategorichef för hud på Apoteket.

Tjänsten hudvårdsrådgivning är gratis och bokas enkelt på apoteket.se/hudvård. I ett första steg erbjuds tjänsten under en testperiod på fyra veckor, 6 april – 3 maj.

Apotekets hudvårdsrådgivare erbjuder en oberoende rådgivning

Till skillnad från många andra som säljer hud- och skönhetsprodukter är Apotekets personal inte knutna till ett specifikt varumärke. De får heller ingen provision på försäljningen.

– Det finns en trygghet i att rådgivningen är oberoende, säger Sofia Bergström. Varumärket i sig är inte viktigt för oss. Istället fokuserar vi helt på att hitta rätt produkter utifrån hudtyp och hudtillstånd.

Samarbete med Elisabethskolan

Utbildningen för Hudvårdsrådgivare på Apoteket är utvecklad i samarbete med Elisabethskolan, en av Sveriges mest välrenommerade utbildningar för hudterapeuter. På 57 utvalda apotek kan kunderna få hjälp med personlig hudanalys och förslag på produkter som passar just deras hud och vad kunden vill uppnå.

Mer information om tjänsten, hur det fungerar och hur man bokar tid: apoteket.se/hudvard

Pressbilder: apoteket.se/pressbilder

För mer information, kontakta:

Åsa Asplund, projektledare marknads-pr

asa.asplund@apoteket.se

facebook.com/apoteket.se

instagram.com/apoteket

• hudvård
  • rådgivning

Apoteket är Sveriges ledande apoteksaktör och ett av landets mest omtyckta varumärken. Kombinationen av innovation, långa historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och farmaceutiska tjänster till konsumenter och vården.