Apoteket utreder felaktiga fakturor

Pressmeddelande  •  2011-12-05 13:54 CET

Vissa kunder som beställer sina mediciner via dosapotek har tyvärr fått felaktiga fakturor. Apoteket arbetar nu för att identifiera dessa kunder och kontakta dem.

– Vi kommer självklart att se till att dessa kunder identifieras och får ersättning för de kostnader de haft så de inte betalar mer för sina mediciner än de ska, säger Eva Fernvall, varumärkesdirektör Apoteket AB.

En snabb utredning visar att felet uppstått vid vissa specifika tillfällen då doskunder beställt medicin som inte funnits tillgänglig vid beställningstillfället.

– Det här är ett fel som uppstår sällan och vi beklagar de kunder som drabbats, säger Eva Fernvall.

Apoteket gör nu en mer omfattande utredning för att lösa problemet och åtgärda för varje kund där fakturan är felaktig.

Detta berör inte kunder som får sina mediciner från dosapoteken i Göteborg och Umeå.

För ytterligare information:
Eva Fernvall, varumärkesdirektör Apoteket, 070-590 28 93.

Om ApoDos

Apoteket AB tillhandahåller dosförpackade mediciner i dospåsar till patienter som behöver hjälp med sin medicinering. ApoDos används i öppenvården av totalt cirka 186 000 kunder.

Vi är Hela Sveriges Apotek – vi erbjuder konsumenter i hela landet läkemedel och attraktiva hälsoprodukter. Vår rådgivning och våra lösningar ska inspirera till ett liv i hälsa och göra det enklare att må bra. Apoteket har ett stort utbud av kunskapstjänster och erbjuder läkemedelsförsörjning till många verksamheter inom vård och omsorg. Viktiga kunder på den här marknaden är landsting, kommuner och vårdföretag.

Berätta nu omedelbart hur många kunder som drabbats. Fruktansvärt oprofessionellt hanterat hittills. Dags att sätta in proffs på informationssidan!

- Anders Edlund - 2011-12-19 06:26 CET

Hej Anders! Vi håller fortfarande på att reda ut detta och vi kommer att gå ut med information så fort det är klart. // Tina på Apoteket

- Tina Holmeskog - 2011-12-20 13:13 CET

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom