Driftsstörning vid expediering av recept

Felet gäller Apoteket AB:s apotek och alla apotek som tidigare övergått från Apoteket AB till nya ägare, det vill säga Medstop, Apotek Hjärtat och Kronans Droghandel.

–  Vi felsöker just nu för att ta reda på vad felet beror på. Kommunikationen mellan apoteken och olika databaser som behövs vid expediering av recept går mycket trögt på vissa ställen. Vi kan tyvärr inte uttala oss om i vilken utsträckning kunderna är drabbade, och vi återkommer så fort vi vet mer, säger Apotekets varumärkesdirektör Eva Fernvall.

Presskontakt:
Eva Fernvall, varumärkesdirektör Apoteket AB, 010-447 50 74, 070-590 28 93

Apoteket erbjuder konsumenter i hela landet läkemedel och attraktiva hälsoprodukter. Företagets rådgivning och lösningar ska inspirera till ett liv i hälsa och göra det enklare att må bra. Apoteket har ett stort utbud av kunskapstjänster och erbjuder läkemedelsförsörjning till många verksamheter inom vård och omsorg. Viktiga kunder på den här marknaden är landsting, kommuner och företag.