Fixa ditt reseapotek på www.apoteket.se

Har du rätt saker med dig i ditt reseapotek? Nu öppnar Apoteket sin nya avdelning Reseapoteket på webbplatsen Apoteket.se! Här kan resenären finna information om hälsa och resor, råd och produkttips. Vi har fyllt necessärerna för olika typer av resor: badortscharter, fjärran länder, båtsemestern, city/affärsresa och semester i Sverige. För den som reser med barn har vi också förslag på vad man kan ha med sig. Vi har samlat ihop tips på andra produkter från Apotekets sortiment som passar på resan: reseförpackningar, mot turistmage, förbandskudde, kondomer, en portabel potta och ett sterilt kit med olika engångsartiklar. I Skåne kan du e-handla varorna direkt, men annars kan du skriva ut din shoppinglista och ha med till ditt apotek. Självklart passar vi på att ge resenären några goda råd på vägen! På Reseapoteket kan du läsa om hur du lindrar insektsbett, skyddar dig från solens strålar och tar hand om en orolig turistmage. Vi har uppdaterad information om sars, telefonnummer till oss om du vill veta mer om något läkemedel när du är utomlands och mycket mer. I vinter kommer Reseapoteket kompletteras med tips inför skidresesäsongen. Adressen till Reseapoteket är: www.apoteket.se Presskontakter Marie Sörensson, egenvårdsansvarig e-handel, 040 35 97 55 Thony Björk, informationsdirektör Apoteket AB, 08-466 11 61, 070-520 03 57 Andreas Rosenlund, pressekreterare Apoteket AB, 08-466 10 58, 070-359 10 58 Vill du ha apotekets pressinformation direkt i din e-post? Skicka ett mail till pressinfo@apoteket.se. Apoteket AB är ett statligt ägt företag som ansvarar för läkemedelsförsörjningen i Sverige. I samarbete med hälso- och sjukvården ska Apoteket vara en naturlig del i dialogen kring hälsofrågor. Apoteket driver 900 apotek och har cirka 12 000 anställda.