Inbjudan till pressträff 3/9: Presentation av projekt på äldreboenden i Malmö stad

Pressmeddelande   •   Sep 01, 2010 09:00 CEST

Presentation av projekt på äldreboende i Malmö stad
– minskad läkemedelsförbrukning tack vare läkemedelsgenomgångar

Ett större projekt med läkemedelsgenomgångar på äldreboenden i Malmö har genomförts i samarbete mellan Region Skåne, Malmö stad och Apoteket AB:s dotterbolag Apoteket Farmaci.

Välkommen till en pressträff fredagen den 3 september klockan 9.00 – 9.45 i Stadshuset, Malmö, lokal Triangeln 2.

På pressträffen kommer företrädare för projektet att redovisa resultatet som bland annat visar minskad läkemedelsförbrukning och högre kvalitet i läkemedelsanvändningen. Förslag kring hur vi tillsammans kan göra ytterligare förbättringar för de äldre kommer också att diskuteras.

På pressmötet serveras frukostsmörgås och anmäl därför ditt intresse till Martina Haggren, Apoteket Farmaci AB, 010-447 59 29 eller martina.haggren@apoteketfarmaci.se, senast torsdag 2 september kl. 12.00.

Vi är Hela Sveriges Apotek – vi erbjuder konsumenter i hela landet läkemedel och attraktiva hälsoprodukter. Vår rådgivning och lösningar ska inspirera till ett liv i hälsa och göra det enklare att må bra. Apoteket har ett stort utbud av kunskapstjänster och erbjuder läkemedelsförsörjning till många verksamheter inom vård och omsorg. Viktiga kunder på den här marknaden är landsting, kommuner och företag.