​Jessica Blockström Hember är Årets Skönhetsskribent 2015

Årets skönhetsskribent är en utmärkelse som instiftades av Apoteket 2014 för att uppmärksamma och synliggöra rapportering om skönhet som är nyanserad, bygger på kunskap och inspirerar. Apoteket strävar efter att slå hål på myter och främja kunskapsnivån om skönhetsprodukter hos konsumenter. Som en aktör på skönhetsmarknaden vill Apoteket att Årets skönhetsskribent ska verka för en bättre skönhetsindustri.

Årets skönhetsskribent 2015 tilldelades skönhetsredaktören Jessica Blockström Hember. Motiveringen lyder:

Feminas skönhetsredaktör Jessica Blockström Hember brinner för att hjälpa konsumenter till en frisk och välvårdad hy. Oavsett inriktning på hennes artiklar – anti-age, rengöring, solskydd – hjälper hon alltid konsumenten att hitta det som passar varje individs hudtyp. Med stor kunskap om hudvård och ingredienser guidar och inspirerar hon läsarna till hudvårdsrutiner anpassade efter hudtyp och tipsar om hur du bäst tar hand om de problem som kan uppstå med din hud.

– Jessica har ett genuint intresse och en stor kunskap om hudvård. Dessutom har hon ett personligt uttryck i sina texter, som gör att hennes intresse smittar av sig till läsaren. Hon är en värdig vinnare, säger Åsa Asplund, Marknads-PR Apoteket.

Juryn består av Åsa Asplund – Marknads-PR Apoteket, Pär Svahnberg – kemidoktor och ingrediensexpert, Marie Lodén - apotekare och docent i experimentell dermatologi, Caroline Hainer - journalist och skönhetsbloggare.

Nominerade:

Agneta Elmegård - Skönhetsexpert på Aftonbladet och medgrundare till Skönhetsredaktörerna.se.

Kicki Norman - Chefredaktör Daisy Beauty.

Linnea Öst - Skönhetsredaktör på Tara och Amelia.

Mitte Blomqvist - Skönhetsbloggare Beautycomesclean.se.

Vivvi Alström - Skönhetsredaktör på MåBra.

• läkemedel & produkter

Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och kvalificerade farmaceutiska tjänster till konsumenter, vården och företag. Hos oss möter du engagerade medarbetare med djup kunskap om läkemedel som vill inspirera till ett liv i hälsa och göra det enklare att må bra.