Lars Skutholm ny vice vd på Apoteket

Lars Skutholm, marknadsdirektör och chef för affärsfunktionen marknad och sortiment, har blivit utnämnd till vice vd för Apoteket.

– Vi lägger starkt fokus på att vidareutveckla vårt kunderbjudande. Här har Lars Skutholm en nyckelroll inom Apoteket och jag är därför mycket glad över att Lars har tacka ja till rollen som vice vd, säger Ann Carlsson, vd, Apoteket.

Utvecklandet av Apotekets kunderbjudande går hand i hand med förnyelsen av apoteknätet.

– Vi har under året ökat investeringarna i vårt butiksnät och har målsättningen att driva en offensiv förnyelsetakt under de kommande åren. Allt för att skapa förutsättningar för att möta kunderna på bästa sätt, säger Ann Carlsson.

Parallellt med att apoteksnätet förbättras utvecklar Apoteket digitala lösningar för snabbare och mer individanpassade tjänster kring läkemedel och andra hälsoprodukter.

– Vi tittar hela tiden på nya sätt för att kunna erbjuda produkter, tjänster och rådgivning till alla kunder – såväl i butik som digitalt. Oavsett ålder och livssituation vill Apoteket göra det enklare för kunderna att må bra, säger Lars Skutholm, nytillträdd vice vd.

Lars Skutholm tillträdde som vice vd den 28 juni.

För mer information kontakta:

Apotekets pressjour, 010-447 52 00
Freja Annamatz, pressansvarig, 070-44 55 159

Apoteket är Sveriges ledande apoteksaktör och ett av landets mest omtyckta varumärken. Kombinationen av innovation, långa historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och farmaceutiska tjänster till konsumenter och vården.