Nu kommer Apoteket tillbaka till Stenungsund

Idag öppnar Apoteket ett helt nytt apotek i Stengungsund. Apoteket ligger i köpcentrat Stenungstorg Centrum och kommer att ha ett brett utbud av både läkemedel och egenvårdsprodukter och generösa öppettider som service för patienter från närliggande vårdcentraler.

– Det är fantastiskt roligt att Apoteket kommer tillbaka till Stenungsund. Jag och mina kollegor ser verkligen fram emot att få ta hand om alla kunder med råd och produkter som gör det enklare att må bra, säger apotekchefen Karin Nilsson.

Öppettiderna för det nya Apoteket Stenungstorg blir klockan 8-19 på vardar, 10-17 på lördagen och 11-17 på söndagar.

– Vi har valt att öppna tidigt eftersom vi vet att många behöver hämta ut läkemedel efter besök på vårdcentraler i närheten, säger Karin Nilsson.

Förutom läkemedel kommer apoteket att ha en generös och modern avdelning för egenvård med ett brett sortiment av olika apoteksprodukter, bland annat ett särskilt hudvårdstorg.

– Vi kommer också att erbjuda kunderna att kolla sitt blodtryck. Om det finns önskemål hoppas vi också att på sikt kunna utöka med fler olika hälsotjänster. Vi hoppas kunna utveckla både sortiment och service utifrån kundernas behov och önskemål, säger Karin Nilsson.

På apoteket finns det också möjlighet att hämta ut apoteksprodukter med Expressutlämning.

– Du kan handla läkemedel och egenvård på apoteket.se eller i appen Mitt Apotek och sedan hämta ut dem smidigt efter två timmar på det apotek som du själv väljer som utlämningsställe, berättar Karin Nilsson.

Stenungsundsbon Karin Nilsson har de senaste åren varit chef för flera framgångsrika apotek i Göteborg. Tillsammans med chefskollegan Charlotte Thylin blev hon i år också utsedd till Årets Ledare inom Apoteket.

Apoteket är Sveriges ledande apoteksaktör och ett av landets mest omtyckta varumärken. Kombinationen av innovation, lång historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och farmaceutiska tjänster till konsumenter och vården.