Nyheter från Apoteket: Apoliva som väldoftande sololja

I vår lanserar Apoteket fyra nya väldoftande Apoliva solprodukter med lägre solskyddsfaktor. Tre sololjor med solskyddsfaktor 6, 15 och 30 och en aftersun-lotion med ”shimmeringeffekt” finns i apotekens hyllor från maj månad.

Oljorna är lätt parfymerade, vårdande, mycket vattenresistenta och lätta att smörja in. Aftersun shimmering ger huden en skimrande lyster. Produkterna innehåller flera UV-filter som effektivt skyddar huden mot solens skadliga strålar.

– Det är viktigt att skydda sig mot solens UV strålar beroende på hudtyp, då krävs även höga solskydd eller kläder. Vi har tagit fram dessa för att komplettera Apolivas sol-sortiment, och ge kunderna möjlighet att hitta produkter med hög kvalitet för olika behov, säger Eva Fernvall, varumärkesdirektör i Apoteket.

Apoteket har sedan tidigare flera produkter med högre solskydd. Vi granskar alla produkter ur ett hälso-, miljö- och säkerhetsperspektiv för att säkra att de uppfyller våra krav.

Pär Svahnberg, produktchef i Apoteket, 0730-75 57 58

Eva Fernvall, varumärkesdirektör i Apoteket, 070-590 28 93