Påminnelse: Apoteket presenterar kvartalsrapport

Apoteket redovisar ekonomiska utfallet för det tredje kvartalet 2006 och framtidsutsikter för 2007. Tid: Fredag den 3 november 2006 kl. 09.00-10.00 Plats: Apotekets huvudkontor Fatburen, Södermalmsallén 36 i Stockholm, plan sju. Medverkande: Stefan Carlsson, vd Apoteket AB Per Matses, vice vd Apoteket AB Thony Björk, Kommunikationsdirektör Apoteket AB Föranmälan till Helena Westström, helena.weststrom@apoteket.se Välkommen! Presskontakter Andreas Rosenlund, presschef Apoteket AB, 08-466 10 58, 070-359 10 58 Helena Westström, pressekreterare, Apoteket AB, 08-466 11 30, 070-300 71 46 Apoteket tar ansvar för landets läkemedelsförsörjning med kundens intresse i centrum. Apoteket är producentobundet, en del av vården och drivs inte av kortsiktiga vinstintressen. Apoteket har cirka 11 000 medarbetare, 90 miljoner kundbesök, driver 950 apotek, fyra tillverkningsanläggningar, fyra distansapotek och elva anläggningar för tillverkning av doserade läkemedel. Apoteket bedriver folkhälsoarbete genom Hälsotorg, Läkemedelsprofiler och teman för ett aktivt liv.