​Premiär för Apoteket på Odengatan

Apoteket Odengatan har premiär idag den 14 augusti i Stockholm. Med det nya apoteket på Odengatan 42 gör Apoteket är en efterlängtad återkomst i Vasastan och ökar därmed tillgängligheten på läkemedel och apoteksvaror för alla som bor och verkar i stadsdelen.

– Vi ser fram emot att hjälpa kunder i Vasastan med deras läkemedelsbehandlingar och rådgivning. Jag är stolt över det nya fina apoteket och all den kompetens vi har i vårt team. Vi erbjuder service på tre språk – svenska, engelska och arabiska, säger Ihsan Al-Hasany, apotekschef.

Förutom läkemedel finns ett stort utbud av egenvård och hälsoprodukter.För den som vill handla på nätet och hämta upp sina apoteksvaror finns Apotekets Expressutlämning på Apoteket på Odengatan.

– Det innebär att kunder kan boka varor via apoteket.se eller i mobilen och sedan hämta ut dem på det apotek som valts som utlämningsställe. Det ska vara enkelt för kunderna att handla hos oss och allt fler kunder väljer att handla på nätet eller i vår app, säger Marcus Ahrén regionchef på Apoteket.

Apoteket har som målsättning att öka tillgängligheten till läkemedel och andra hälsoprodukter i samhället och har öppnat och byggt om många apotek under 2016 och 2017. Det nya apoteket i Vasastan i Stockholm innebär att Apoteket nu finns på 392 platser runt om i landet.

Apoteket på Odengatan har öppet 9-19 vardagar, 10-15 lördagar och 11-15 söndagar.

• Stockholm

Apoteket är Sveriges ledande apoteksaktör och ett av landets mest omtyckta varumärken. Kombinationen av innovation, lång historia och hållbart företagande gör oss till ett dynamiskt företag som tror på ett liv i hälsa. Vi erbjuder ett brett utbud av läkemedel, noga utvalda hälsoprodukter och farmaceutiska tjänster till konsumenter och vården.