Särskilda livsmedel och stomiprodukter direkt hem till kund i ny satsning från Apoteket

Den 3 september inför Apoteket en ny service som innebär att kunder över hela landet som använder livsmedel för särskilda näringsändamål eller stomiprodukter kan få hemleverans inom fem arbetsdagar från beställning. – Förpackningar med särskilda livsmedel är ofta tunga och otympliga, säger Ann-Marie von Sivers, chef för Vårdnära produkter på Apoteket AB. Vi vet att vi underlättar för många av våra kunder genom att kunna leverera direkt hem till dem. Varorna beställs på det lokala apoteket eller om receptet sparats elektroniskt via Apoteket Kundcentrum. Varorna levereras inom fem arbetsdagar mellan klockan 08.00 och 16.00. Kunden blir uppringd av transportören för att kunna vara på plats. - Denna service är ytterligare ett steg för att göra Apoteket och våra produkter mer tillgängliga för våra kunder, säger Ann-Marie von Sivers. Bilaga: Faktablad om hemleverans av livsmedel för särskilda näringsändamål och stomiprodukter. Presskontakt: Ann-Marie von Sivers, chef för Vårdnära produkter, Apoteket AB, 070- 469 14 61 Helena Westström, pressekreterare, Apoteket AB, 08-466 11 30, 070-300 71 46 Apoteket tar ansvar för landets läkemedelsförsörjning med kundens intresse i centrum. Apoteket är producentobundet och en del av vården. Apoteket främjar människors hälsa genom inspiration för ett hälsosamt liv, Bokad rådgivning och Hälsotorg. Apoteket har cirka 90 miljoner kundbesök årligen, 11 000 medarbetare, driver 950 apotek, fyra produktionsanläggningar, fyra distansapotek och elva anläggningar för tillverkning av doserade läkemedel.