Apoteksgruppen prisas för kundbemötande

Apoteksgruppen toppar kategorin kropp och hälsa och placerar sig på en andraplats när flera branscher jämförs i Precont-Pegasus årliga undersökning av kundbemötande i svenska butiker.

Undersökningen visar vilka branscher och kedjor som lyckats bäst med att leverera värde för kunden i det fysiska mötet. Den baseras på 1500 testköp i 10 olika branscher fördelat på 74 kedjor i Sverige och 60 i Norge. Mätpunkterna inkluderar bland annat butiksmiljö, kundbemötande och kunskapsnivå i samtal med kund.

Apoteksgruppen utmärker sig främst när det gäller butiksmiljö, bemötande samt servicegrad vid ankomst till butik.

- Vi jobbar alltid för att våra kunder ska känna sig välkomna och få goda råd om hur de kan vårda och förbättra sin hälsa. Våra apoteksmedarbetare är fantastiska i sitt bemötande och att vi nu prisas för detta känns otroligt roligt. Det är ett värdefullt kvitto på vårt fokus, säger Maria Mårfält, kommunikationschef på Apoteksgruppen.