Apotekare driver nu två apotek i Halmstad

På bilden syns Bengt Dahlberg med sina medarbetare Martina Falerud och Elenor Arvidsson, och i maj börjar apotekschefen Helen Hjalmarsson.

Bengt Dahlberg som är apotekare och sedan barnsben spenderat sina somrar i Halmstad har i 3,5 år varit ägare till Apoteksgruppen Ekorren i Getinge. Idag har han även tagit över apoteket Lärkan i Halmstad. ”Vi kommer att satsa mycket på det personliga omhändertagandet och kundnöjdhet” säger Bengt.

Det är tuff konkurrens om apotekskunderna i en ort som Halmstad, men det finns fördelar för både kunder och medarbetare att två apotek har samma ägare. Igenkänningsgraden och den lokala förankringen kan ge kunderna trygghet och för medarbetarna ger ett ökat utbyte mellan apoteken högre kompetens. Kvalité, kompetens och god service är nyckelord för dessa apotek.

Lärkan som även framöver är en del av kedjan Apoteksgruppen, kommer med en ny ägare att ännu bättre kunna lokalanpassa sitt sortiment och sina tjänster. Bengt vill som småföretagare skapa apotek med en lokal och personlig prägel där kunderna känner sig väl omhändertagna av personal med hög kompetens.

För vidare kontakt ring:

Bengt Dahlberg, ägare till apoteken Ekorren och Lärkan, tfn:070-530 54 13

Maria Mårfält, kommunikationschef, tfn: 0702-33 48 08

Apoteksgruppen består av 163 apotek från Gällivare i norr till Borrby i söder. Apoteken drivs av lokala egenföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapar vi personliga och inspirerande apotek.