Apotekare inom Apoteksgruppen öppnar nytt apotek i Halmstad

Apotekaren Bengt Dahlberg som sedan tidigare driver apotek i Bäckagård och Getinge öppnar idag upp ett helt nytt apotek i Frösakull, Halmstad. Apoteket finns i direkt anslutning till den nyöppnade vårdcentralen Amadeuskliniken. Bengt ser hur området växer och vill finnas där, för att förbättra servicen för sina kunder och är stolt över att få vara med att utveckla Frösakull.

Från öppningsdagen utlovas fina erbjudanden och apoteket har öppet alla vardagar mellan 9.00 – 18.00.

Den 1 oktober hålls en större invigning tillsammans med Amadeuskliniken. Apoteket kommer då att invigas kl: 10.30 av kommunalrådet Henrik Oretorp som klipper bandet. Vid invigningen kommer man även att bjuda på lättare tilltugg och aktiviteter för stora och små.

- Mina apotek ligger i nära anslutning till vårdcentraler och jag försöker att skapa personliga apoteksom i nära samarbete med vården är anpassade för våra kunders behov, säger Bengt.

För mer information, vänligen kontakta:

Bengt Dahlberg, apotekare och apoteksägare, bengt.dahlberg@apoteksgruppen.se, 0705-30 54 13

Maria Mårfält, Kommunikationschef, Apoteksgruppen, maria.marfalt@apoteksgruppen.se, 0702- 33 48 08

Apoteksgruppen består av 176 apotek från Gällivare i norr till Borrby i söder. Apoteken drivs av lokala egenföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapar vi personliga och inspirerande apotek.